Kenia Tanzania

23 daagse safari rond de evenaar

Kenia: Dag 1: Vlucht Amsterdam – Nairobi Dag 2: Mount Kenya Dag 3: Samburu reservaat Dag 4: Samburu reservaat Dag 5: Thomson Falls Dag 6: Lake Nakurur Nationaal Park Dag 7: Kerio Vallei Dag 8: Kerio Vallei Dag 9: Theeplantages – Mago Guesthouse Tanzania: Dag 10: Lake Victoria Dag 11: Lake Victoria Dag 12: Serengeti lees verder »

Dag 1: Vlucht Amsterdam – Nairobi

Om 03.45 uur ging in Leeuwarden de wekker zodat we konden ontbijten en de laatste spullen in de tas konden stoppen. Om 05.00 uur de trein gepakt. Deze heeft ons zonder vertraging en overstappen op Schiphol afgeleverd. Op Schiphol was het even zoeken welke balie we voor het inleveren van de bagage moesten hebben. We lees verder »

Dag 2: Mount Kenya

Om 06.30 uur ging vandaag de wekker zodat we nog konden douchen en de meeste spullen bij elkaar konden pakken voordat we gingen ontbijten. Om iets over 7-en gingen we ontbijten met broodjes, vruchtensap, yoghurt en fruit. Om 8.00 uur moeten we verzamelen in de hal van het hotel, zodat de puzzel om de bagage lees verder »

Dag 3: Evenaar – Samburu dorp en reservaat

Vandaag begonnen met een 6,7,8je. Wat inhoud dat we om 6 uur gewekt worden door Nicole om op te staan en de tenten af te breken, dan kunnen we om 7 uur ontbijten, afwassen en de truck inladen, om rond 8 uur te kunnen vertrekken. In de buurt van Nanyuki zijn we gestopt voor een lees verder »

Dag 4: Samburu reservaat en lodge

Vandaag zijn we half zes opgestaan zodat we om half zeven konden vertrekken voor een ochtend gamedrive. We hebben dikdiks, Impala, Thomson gazelle, springbokken, olifanten, giraffen, wrattenzwijnen en buffels gezien. Na de gamedrive hebben we uitgebreid geluncht op de campsite. Het menu bestond uit brood met roerei, groente, worstjes, watermeloen en ananas. ’s Middags zijn lees verder »

Dag 5: Thomson Falls

Vanochtend weer een 6,7,8je. Tijdens het opruimen van het ontbijt krijgen de bavianen de kans om brood te stelen. Al gamedrivend zijn we deze ochtend het Samburu reservaat uitgereden. Bij de gate van het reservaat hebben we de twee Samburu’s weer bij hun dorp afgezet. Vandaag zal een lange reisdag worden met gedeeltelijk dezelfde route lees verder »

Dag 6: Nakuru Nationaal Park

Om 06.45 uur ging de wekker, eerst allebei gedouched en onze tassen weer ingepakt. Om 7.30 uur zijn we gaan ontbijten in het restaurant. De rekening van gisteravond betaald bij de bar. Daarna de spullen opgehaald uit de kamer en in de truck gezet, zodat we om 9.00 uur konden vertrekken. Onderweg nog even gestopt lees verder »

Dag 7: Nakuru Nationaal Park en Kerio Valley

Vanmorgen om 05.30 uur gewekt, om 6 uur ontbijt en om 6.30 uur zitten we in de truck om te gamedriven in Nakuru Nationaal Park. Tijdens deze gamedrive weer veel dieren gezien; 15 witte neushoorns, zebra’s, giraffes, buffels, wratten zwijn, wilde hond. Op eens wordt de truck staande gehouden door twee rangers van het park, lees verder »

Dag 8: Kerio Valley

Vanmorgen mochten we uitslapen tot 7.30 uur. Daarna zijn we gaan ontbijten en begonnen met de ochtend wandeling. Er is keus tussen een (lange)wandeling langs de waterval en vallei en een (korte)wandeling alleen door de vallei. Klaas heeft de lange wandeling gedaan en Marijke de korte. Samen met Hans, Clarissa, Silke, Wieneke, Marijke en onze lees verder »

Dag 9: Theeplantage – Mago Guesthouse

Voor de verandering staat er vandaag weer een 6-7-8-je op het programma. Tijdens het afbreken van de tent hebben we een mooie zonsopkomst boven de Kerio Vallei, wat het vroege opstaan meer dan waard was. Gestopt voor de lunch bij thee velden, voor het bezoeken en uitleg van de locale bevolking. Op weg naar de lees verder »

Dag 10: Tanzania – Musoma

Vandag om 6.15 uur opgestaan, ontbijten en de tassen weer ingepakt zodat we om 7.30 uur richting Kisii rijden. In Kisii brengen we een bezoek aan de soapstonefactory. Hier zien we hoe het bewerken van de zeepsteen gaat en kunnen we allerlei souvenirs van zeepsteen kopen. We hebben hier weer 2 houders met onderzetters gekocht lees verder »

Dag 11: Lake Victoria

We zijn de dag begonnen met half 8, 8 uur, en om half negen stappen we in de boot om een bezoek te brengen aan een van de vissersdorpjes die aan het meer liggen. Onderweg hebben we vele dieren zoals, zeearenden, nijlvaranen, bavianen, aalscholvers, pelikanen, ijsvogels, reigers en marabou’s gezien. In het vissersdorp worden aasvisjes lees verder »

Dag 12: Serengeti Nationaal Park

Vandaag om half zeven gewekt, opstaan, spullen pakken en tent afbreken. Om half acht ontbijten en een lunchpakket maken. Om 9 uur zitten we in de truck op weg naar Serengeti Nationaal Park. In Musoma stoppen we voor boodschappen en worden er ijsjes gehaald voor diegene die dat willen zo ’s ochtends vroeg. Onderweg is lees verder »

Dag 13: Serengeti Nationaal Park

Vandaag is het vroeg opstaan om 5.30 uur. Om 6.30 uur zitten we in de truck voor onze gamedrive bij zonsopkomst. We zien veel dieren tijdens deze ochtend gamedrive: Giraffen met de eerste zonnestralen op hun lichaam, Een groep leeuwen waarbij 2 mannetjes aanwezig zijn. Één mannetjes leeuw ligt bij een boom en een andere lees verder »

Dag 14: Karatu

Vanmorgen om 6 uur gewekt door Nicole zodat we kunnen starten met een 6-7-8je. Volgens haar hebben er vannacht hyena’s over het kampterrein gelopen. Of het klopt weten we niet want we hebben heerlijk geslapen. We breken voor de laatste keer onze tenten af. De volgende keer dat we kamperen zijn de tenten al voor lees verder »