Dag 1: Vlucht Amsterdam – Nairobi

phpT9aLGB
Op tijd bij de trein naar Schiphol

Om 03.45 uur ging in Leeuwarden de wekker zodat we konden ontbijten en de laatste spullen in de tas konden stoppen. Om 05.00 uur de trein gepakt. Deze heeft ons zonder vertraging en overstappen op Schiphol afgeleverd.

Op Schiphol was het even zoeken welke balie we voor het inleveren van de bagage moesten hebben. We hadden ons op donderdagmorgen (30 uur van te voren) al online ingecheckt zodat we tijdens de vlucht naast elkaar konden zitten. Dit was namelijk eerst niet het geval, er zaten 2 stoelen tussen. De bagage inleveren was zo gebeurd. Om 08.15 zijn we door de douane gegaan om bij de taxfree winkels te kijken, maar niks dat we nodig hadden dus rustig doorgelopen naar gate F5.

onze KL565 naar Kenia

Bij de gate hebben we nog even gezeten voordat we konden boarden.
Tijdens het wachten al wat tassen met een Sawadee label voorbij zien lopen. Het ontmoeten van de medereizigers ging al erg snel in het vliegtuig. Bij het online inchecken hadden we al gezien dat er 3 maal een groep was gereserveerd en bijna al onze groepsleden zaten in rij 41. Wij vlogen mooi op tijd om 10.15 uur.

De reis is rustig verlopen. Na iets minder dan 8 uur vliegen landen wij op het vliegveld van Nairobi. Na het uitstappen zijn we met een aantal groepsleden naar de visumbalie gelopen. Hier de rest van groepsleden ontmoet. Het visumformulier en douaneformulier hadden we in het vliegtuig al gekregen en ingevuld. Maar dit versnelde niet het proces om een visum te krijgen. Nadat er een foto gemaakt is met een webcam kregen we ons visum. Daarna bagage ophalen, langs de douane en douaneformulier afgeven en naar de aankomsthal. In de aankomsthal wacht onze reisleidster Nicole Versleijen voor deze vakantie op iedereen. We krijgen uitleg wat er betaald moet worden tijdens de reis zodat we de juiste hoeveelheid kunnen pinnen in Keniaanse shilling.

Nadat iedereen gepind had konden we op weg naar onze truck voor de aankomende dagen. Hiermee reden we naar het Silver Springs hotel in Nairobi.

In het hotel de spullen naar de kamer gebracht en daarna was er een officiële kennismaking met de groep in het restaurant. De groep bestaat uit 18 personen: Silke, Wineke, Wendy, Marije & Joost, Hans & Clarissa, Yesno & Martijn, Leon, Wim & Laurie, Marika & Dieter, Niels & Jorien en Klaas & Marijke. Daarna vertelde Nicole het een en ander over de reis. Er werd een pot gemaakt voor het eten, excursies en fooien. De pot moet beheerd worden door iemand, geen animo. Nicole heeft de pot in haar beheer maar er moet wel een kascontrole zijn. Dit nemen Klaas en Niels op zich. Na nog wat nakletsen zijn we naar onze hotelkamer gegaan.