Dag 14: Karatu

Zandhoos
Vanmorgen om 6 uur gewekt door Nicole zodat we kunnen starten met een 6-7-8je. Volgens haar hebben er vannacht hyena’s over het kampterrein gelopen. Of het klopt weten we niet want we hebben heerlijk geslapen. We breken voor de laatste keer onze tenten af. De volgende keer dat we kamperen zijn de tenten al voor ons opgezet. Ook hebben we de truck voor de laatste keer ingeladen na het ontbijt.

Leeuw die uitkijkt over 'oneindige' vlakte

Al gamedrivend zijn we naar de gate gereden om van het Seregeti National Park naar het Ngorongoro Conservation Area te rijden. Onderweg nog een leeuw gespot. Hyena’s en Gieren die een Zebra aan het eten zijn en meerdere zandhozen over de ‘oneindige’ vlakte zien gaan. We hebben bij de gate een korte sanitaire stop gemaakt, waarbij we ons verzamelen bij het uitkijkpunt om een laatste blik te kunnen werpen over de vlakte.

Na de gate zijn we doorgereden naar Olduvai Gorge. Olduvai Gorge ofwel Olduvai Kloof wordt ook wel ‘de wieg van de mensheid’ genoemd omdat het één van de belangrijkste archeologische vindplaatsen ter wereld is. Behalve dat men ontdekkingen deed over het verleden van de mensheid, werden ook veel resten van dieren gevonden die reeds lang zijn uitgestorven. Zo werd ontdekt dat het dierenleven in Afrika veel uitgebreider moet zijn geweest. Het museum geeft een helder overzicht over alles wat men te weten is gekomen. Terwijl Ali en Vengay de lunch klaar maken, bezoeken wij het museum.

Na de lunch moet er een groepsfoto worden gemaakt, want nu is iedereen nog aanwezig. Vanaf vanavond zullen we niet meer met deze truck en de jongens Ali en Vengay reizen. De groepsfoto heeft wat voeten in de aarde gehad maar volgens mij is er een hele mooie uitgekomen.

DikDik Groepsfoto

Na de lunch rijden we over de rand van de Ngorongoro krater naar Karatu, dit gebied ziet er erg mooi uit en veel meer begroeiing. Bij de gate van de Ngorongoro krater wordt er even gestopt omdat Wendy moet plassen. Als ze terug komt van de wc vertelt ze dat ze nog een engelse vrouw heeft bevrijdt van de wc. We begrijpen niet helemaal hoe of wat maar toch mooi dat die vrouw nu ook weer verder kan. Tijdens het wachten zingt Ali nog een liedje voor ons. Het klinkt ongeveer zoals dit liedje.

Aan het eind van de middag arriveren we bij Ngorongoro lodge in Karatu. Nadat we al onze eigen spullen uit de truck hebben gehaald nemen we afscheid van onze chauffeur Ali en kok Vengay, zij reizen met de truck weer naar Nairobi om daar met een volgende reis mee te gaan. Vengay heeft erg gelachen om onze groep en had daarom voor iedereen een peen gekocht op de markt. Tevens had hij in ieder gerecht wel peen verwerkt en als hij dat niet gedaan had, dan hadden wij er wel commentaar op.
Voordat we de sleutel van onze lodge hebben krijgen we thee / koffie met popcorn in de bar. Voor het eten nog even op bed gelegen en gedouched. Het eten was uiensoep met een lopend buffet, daarna nog bij de open haard van de bar gezeten voordat we onze lodge op zoeken.